۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

مرگ دختر دانشجوی پزشکی در حمام خوابگاه شهرکرد و تجمع دانشجویان



مرگ مشکوک یک دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تیمی از مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای بررسی علت فوت وی راهی چهارمحال و بختیاری کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا ، جمعه شب گذشته دو تن از دانشجویان دختر این دانشگاه در حین استحمام دچار حادثه شدند. در این حادثه ، یکی از دانشجویان به دلیل وخامت اوضاع جسمانی ، جان خود را از داد. دانشجوی دیگر با کمک دانشجویان خوابگاه علوم پزشکی و کمک های اولیه از مرگ حتمی نجات یافت.
شاهدان عینی این حادثه گفته اند نشت شدید گاز به داخل حمام علت بروز این حادثه بوده است. آن ها افزوده اند که از چندی پیش نشتی گاز در طبقات دو و سه این خوابگاه احساس می‌شده است و حتی این موضوع به مدیریت امور خوابگاهی منتقل شده بود.
بر اساس این گزارش، جسد این دانشجوی دختر جهت مشخص‌شدن علت دقیق مرگ و تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شده است.
در پی وقوع این حادثه، صبح شنبه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اعتراض به وضعیت نابسامان خوابگاه این دانشگاه مقابل ساختمان فرهنگی این دانشگاه تجمع کردند.
«فاضل محمدی مقدم»، مدیرکل فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در رابطه با این اتفاق گفته است: «هنوز علت دقیق مرگ این دانشجو مشخص نیست و به همین دلیل نمی‌توان در این باره اظهار نظر دقیقی داشت. بنده از همه دانشجویان علوم پزشکی شهر کرد می‌خواهم تا زمان مشخص شدن علت دقیق مرگ، خویشتن داری کنند.»
وی افزوده است: «جسد دانشجوی دختر دانشگاه علوم‌پزشکی به نام “زهره قاسمی”، دانشجوی ترم ۹ رشته پزشکی برای کالبد شکافی و بررسی‌های تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شده است و علت دقیق مرگ به زودی اعلام خواهد شد.»
به گزارش رکنا، در پی درگذشت زهره قاسمی، تیمی از مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت روز شنبه ۱۵ مهر ۹۶ برای بررسی علت فوت وی، به چهارمحال و بختیاری اعزام شد.
به گفته وی، این تیم به دستور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‏و به سرپرستی دکتر «عباس عطوف»، مدیرکل دانشجویی این وزارت خانه، عازم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شده است.
زهره قاسمی اهل روستای «قلعه بهمن» در استان اصفهان و دانشجوی ترم نهم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بین ساعات ۲۰ تا ۲۲ شامگاه جمعه ۱۴ مهر ۹۶ و بر اثر ایست قلبی در حمام خوابگاه بهارستان این دانشگاه درگذشت.
پزشکی قانونی تاکنون علت مرگ این دانشجوی جوان را اعلام نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر