۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

محمدعلی طاهری از بازداشتگاه سپاه به زندان تهران بزرگ منتقل شد...



  بنیانگذار گروه عرفان حلقه که پیشتر در فروردین ماه سال جاری بدون دستور قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین بازگردانده شده بود ، روز دوشنبه ۱۱ تیرماه از بند دو الف زندان اوین به بند عمومی زندان تهران بزرگ منتقل شد. آقای طاهری پیشتر در اسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شده بود......  
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه از بند دو الف زندان اوین به بند عمومی زندان تهران بزرگ منتقل شد.

یک منبع مطلع با تائید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “روز دوشنبه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷ آقای طاهری برخلاف اصل تفکیک جرایم به بند عمومی زندان تهران بزرگ منتقل شد. این در حالی است که می‌توانستند وی را به بند عمومی زندان اوین منتقل کنند که از محیط مناسب تری برخوردار است”.

پرونده محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.
لازم به یادآوری است، محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه با وجود اینکه بیش از ۲ سال پس از پایان حبس ۵ ساله پیشین خود در زندان مانده بود، روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “افساد فی‌الارض” مجددا به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
در حالیکه وی به حکم صادره اعتراض کرده بود با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد،با ابنحال بطور غیرقانونی  روز یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷، بدون دستور قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بازگردانده شد.
طی سال‌های گذشته بارها از حضور وکلای آقای طاهری توسط قاضی دادگاه جلوگیری شده بود و با این رویه  روند دادرسی در چند نوبت به درخواست محمدعلی طاهری مبنی بر اینکه بدون حضور وکیل مدافع در جلسه‌ی دادگاه حاضر نمی‌شود جلسات تشکیل نشد و مدت‌ها به تعویق افتاده بود.
آقای طاهری پیش از این در اعتراض به “عدم تائید وکلای خود از سوی دادگاه و ادامه‌ی حبس غیرقانونی‌اش” از روز ۱۸ بهمن‌ماه تا ۲ اسفند سال گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود.
محمدعلی طاهری (۱ فروردین ۱۳۳۵ -کرمانشاه)، بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی، سایمنتولوژی و نظریهٔ پیوند شعوری است که بنام مؤسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده.
طاهری در بهمن ۱۳۹۰ بر اساس چند اتهام مختلف از جمله توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان، با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند، به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری و به علت لمس دست بیماران مؤنث بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت این زندانی عقیدتی، از بابت حبس، دی‌ماه ۱۳۹۵ به پایان رسید. از طرفی دیگر او بار دیگر به اتهام ”افساد فی‌الارض” در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد که این حکم نیز دو بار در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶نقض شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر