۱۳۹۷ اردیبهشت ۲, یکشنبه

سعید مرتضوی دستگیر شد..



   (دادستان سابق تهران) ساعاتی پیش توسط مامورین نیروی انتظامی در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و بازداشت شد......
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک منبع آگاه از دستگیری سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) خبر داد.
این منبع آگاه تاکید کرد: “با توجه به قطعیت حکم وی، دادستان سابق تهران ساعاتی پیش دستگیر و روند انتقال مرتضوی به زندان برای سپری کردن دوران محکومیت در حال انجام است”.
این مقام آگاه افزود: “مرتضوی، ساعاتی پیش توسط مامورین نیروی انتظامی در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و بازداشت شده است”.
پیشتر میر مجید طاهری وکیل مدافع اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک اعلام کرده بود که حکم جلب سعید مرتضوی دادستان وقت تهران برای اجرای محکومیت دو سال حبسش به اتهام “معاونت در قتل” صادر شده است.
سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در دادگاه بدوی در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمد، تبرئه شده بود که پرونده با اعتراض شکات، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.
جلسات رسیدگی در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و نهایتاً بر اساس آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگی قوه‌قضاییه اعلام کرد، مرتضوی از سوی دادگاه به با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.
سعید مرتضوی (زادهٔ ۱۳۴۶) قاضی و سیاستمدار ایرانی است. او از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ دادستان تهران و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ معاون دادستان کل کشور بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر