۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

مکارم شیرازی خواستار اعدام دلالان ارزی تحت عنوان مفسد فی الارض شد



مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید ، با اشاره به افزایش بی سابقه نرخ ارز در کشور ، خواستار تشکیل دادگاه ویژه برای محاکمه دلالان ارزی و اعدام آنان با رعایت موازین اسلامی تحت عنوان مفسد فی الارض شده است. این مرجع تقلید معتقد است چند مهره اصلی دلال ارزی سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند و گفته است “البته باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود که با سرعت مسئله را پیگیری کند، نه مانند آن مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آنها سال‌ها طول کشیده است”.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید صبح امروز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به نوسانات ارز در کشور ، خواستار تشکیل دادگاه ویژه برای محاکمه دلالان ارزی و اعدام آنان با رعایت موازین اسلامی تحت عنوان مفسد فی الارض شد.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به نوسانات ارز در کشور، عنوان کرد: “حوادث چند روز اخیر در مورد مسئله ارز نشان داد توطئه جدیدی در کار است که منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی دست به دست هم داده‌اند که کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد مملکت را فلج کنند”.
این مرجع تقلید ادامه داد: “بنده با صراحت می‌گویم در این شرایط باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کرد، بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل نمی‌شود و اگر پیش‌دستی نکنیم بعدا هزینه زیادی باید بپردازیم”.

وی افزود: یکی از کارها برای برخورد قاطع این است که چند مهره اصلی دلال ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام کنند؛ تا سایرین حساب خود را بدانند.

مکارم شیرازی گفت: “البته باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود که با سرعت مسئله را پیگیری کند، نه مانند آن مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آنها سال‌ها طول کشیده است”.
این مرجع تقلید افزود: “مورد دیگر این‌که فروختن ارز به افرادی عادی که پول‌شان را از بانک‌ها بیرون می‌کشند و دلار می‌خرند چه معنی دارد؟ ارز را باید به کسانی که کار اقتصادی دارند، فروخت نه آنها که پول‌ها را از گردش اقتصادی خارج و دلار ذخیره می‌کنند”.

وی گفت: “مورد دیگر این است که دولت ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند ، اگر مشکلات حل شد بمانند، اگر نه، دولت عذر آنها را بخواهد و گروه قوی‌تر را به جای آنها قرار دهد؛ یقین دارم اگر دولت نسبت به نرخ تعیین شده قاطعیت به خرج دهد همه چیز کنترل خواهد شد”.

وی افزود: “امروز بازی دلار مطرح است، فردا بازی برجام مطرح می‌شود؛ اگر قاطعیت نباشد مشکل حل نخواهد شد”.
مکارم شیرازی اضافه کرد: “وقتی رهبری، سال را حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده‌اند، نباید به استفاده از کالای ایرانی در ادارات اکتفا شود؛ باید با قاطعیت جلوی ورود اجناس خارجی مشابه را گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر