۱۳۹۶ مهر ۱۴, جمعه

آزادی دسته جمعی هواداران آیت الله بروجردی از مقر پلیس امنیت

 


روز یکشنبه تعداد زیادی از هواداران و علاقمندان به محمد حسین کاظمینی بروجردی ، روحانی منتقد پس از حضور در یک مراسم ختم در شهرری توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند. این افراد پس از گذشت دو روز سرانجام بصورت جمعی از بازداشتگاههای مختلف پلیس امنیت آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد پرشماری از هواداران و علاقمندان به محمدحسین کاظمینی بروجردی ، روحانی منتقد در پی حضور در مراسم چهلم (ختم) یکی از بستگان آقای بروجردی در خیابان رجائی شهر ری توسط نیروهای انتظامی بازداشت و به مقر پلیس امنیت منتقل شدند.
این جلسه یادبود، ساعت ۴ بعد از ظهر یکشنبه در خیابان رجائی، سه راهی ترانسفو کوچه صاحب الزمان شهرری تشکیل شده بود.

منبع مطلعی در این رابطه به هرانا گفته بود “دهها تن در این مجلس بازداشت و در همان محل حتی بازجویی شدند، سپس با مینی بوس به محل نامعلومی منتقل شدند. وسایل حاضرین از جمله تلفن های همراه افراد نیز توقیف شد.”

هرانا علیرغم دریافت اسامی و هویت هشتاد بازداشت شده تا زمان تنظیم این گزارش کماکان قادر به تایید مستقل تعداد و اسامی دقیق بازداشت شدگان نیست.
از زمان بازداشت جمعی مورد اشاره، خانواده و بستگان این افراد تجمعات و پیگیری های پرتعداد خود را آغاز کردند، بصورت هر روزه تعداد زیادی از این خانواده ها در مقابل مقر پلیس امنیت شهرری تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندان خود شدند.
سرانجام پس از گذشت ۲ روز، روز ۱۱ مهرماه تمام بازداشت شدگان با امضای تعهدنامه هایی که عمدتا حول محور عدم ارتباط گیری یا همکاری در برنامه های منتتسب به آیت الله بروجردی از بازداشتگاههای مختلف پلیس امنیت شهرری آزاد شدند.
لازم به ذکر است به تازگی فشارها بر آیت الله بروجردی افزایش یافته است به طوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون طی سه مرتبه در تاریخهای ۲۶ فروردین ماه، ۱۷ مردادماه و ۲۰ شهریورماه به نهادهای امنیتی یا دادگاه ویژه روحانیت احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.

وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به بند ۳۲۵ ویژه روحانیت در زندان اوین منتقل شد.
این روحانی منتقد مورخ ۱۵ دیماه سال گذشته برای نخستین بار پس از یک دهه تحت عنوان مرخصی استعلاجیاجازه ترک زندان را یافت. وی کماکان در همین وضعیت به سر می برد.
سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است طی گزارشی از ادامه آزار و اذیت آیت الله کاظمینی بروجردی علیرغم حضور در مرخصی استعلاجی خبر داد. این سازمان خواستار پایان دادن به اعمال فشار غیرقانونی و برچیده شدن محدودیتهای اعمال شده بر این روحانی منتقد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر