۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

محمد مهدوی فر به حبس و تبعید محکوم شد



محمد مهدوی فر، شاعر محبوس در زندان کاشان به سه سال زندان و چهار سال تبعید محکوم شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مهدوی فر که از خرداد ماه در زندان کاشان به سر می‌برد ، به اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام » « توهین به رهبری » « توهین به امام خمینی » « اقدام علیه امنیت ملی » « ارتباط با عناصر معلوم‌الحال ضدانقلاب » به تحمل سه سال زندان و چهار سال تبعید محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) میزان دو سال حبس و دو سال تبعید آن جنبه اجرایی می‌یابد.
این شاعر اهل آران و بیدگل ، روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶ از سوی مأموران دادستانی بازداشت و به زندان کاشان منتقل شد.
مهدوی فر، پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۹ شهریورماه ۹۵، توسط مأموران امنیتی بازداشت و به سلول‌های انفرادی زندان اصفهان منتقل شده بود؛ او در تاریخ ۱۲ آبان ماه همان سال از زندان آزاد شد و پرونده مربوط به این بازداشت هم اکنون در دادگاه در دست بررسی است.
لازم به یادآوری است، این هنرمند پیش‌تر به اتهام سرودن یک شعر، بازجویی و در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شده بود که این حکم در مردادماه سال جاری به جریمه نقدی تقلیل یافت.
اطلاع دهنده این شعر به دستگاه‌های قضایی و امنیتی بسیج سپاه کاشان بوده و شاکی آقای مهدوی فر اطلاعات سپاه کاشان بود.
اتهامات تفهیم شده به این شاعر کاشانی تشویش افکار عمومی. جریحه‌دار کردن اذهان عمومی. تبلیغ بر علیه نظام و توهین به مسئولین مملکت به مانند جنتی و خلخالی عنوان شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر