۱۳۹۴ بهمن ۱۱, یکشنبه

آغاز اعتصاب غذای مجدد محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه

Untitled-1
آغاز اعتصاب غذای مجدد محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه
به گزارش اخبار اقلیت های مذهبی ایران:محمد علی طاهری بنیانگذار  عرفان حلقه از روز شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ اعتصاب غذای نامحدود خود را تا آزادی بی قید و شرط از زندان اوین پس از اتمام ۵ سال محکومیت غیر عادلانه آغاز کرد.
به دلیل ناتوانی قوه قضائیه از فیصله دادن قطعی و نهائی به پرونده ناعادلانه آقای طاهری و پاسکاری این امر میان شعب مختلف دادگاه های انقلاب، و بلاجواب گذاشتن درخواست های مکرر ایشان برای تعیین تکلیف این پرونده،آقای طاهری بطور نامحدود و تاحصول آزادی بی قید و شرط خویش از اوین، تصمیم گرفت که از دیروز شنبه دهم بهمن ماه دست به اعتصاب غذا بزند.
طاهری که با راه‌‌اندازی موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی» پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.
به گفته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، آقای طاهری یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده و پس از ۶۷ روز حبس در سلول انفرادی آزاد شده بود.
پیش از این زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری به صدور حکم اعدام برای آقای طاهری اعتراض کرده‌اند.
هواداران محمدعلی طاهری نیز در سال‌های اخیر چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.
آقای طاهری در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ایران، نوشته بود که «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.
او همچنین گفته بود که به علت «شکنجه‌های» وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر