۱۳۹۴ بهمن ۸, پنجشنبه

توطئه چینی سایت امنیتی درخصوص یکی از زندانیان حق تحصیل بهائی



به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز در روزهای گذشته وبسایت منتسب به نیروهای امنیتی به نام" صاحب نیوز" در استان اصفهان با انتشار مطلبی تحت عنوان : نفوذ بهائیان تا قلب رئیس دولت اصلاحات/ رئیس جنبش سبز؛"« علی محمد باب» است و نه میر حسین وکروبی!" سعی بر پرونده سازی علیه واحد خلوصی یکی از شهروندان بهایی زندانی که پیشتر به دلیل حق تحصیل بازداشت شده و هم اکنون نیز جهت اجرای حکم 5 ساله خود در زندان رجایی شهر به سر می برد، می باشد.

این وبسایت منتسب به نیروهای امنیتی سعی بر سیاسی خواندن فعالیت های حق تحصیل شهروندان بهایی کرده و دادخواهی این شهروند بهایی را ارتباط با نیروهای سیاسی در کشور قلمداد نموده است. این در حالی است که این وبسایت سعی برآن کرده حقوق شهروندی شهروندان بهایی را رد کند و سخنان تعدادی از نیروهای اصلاح طلب در کشور را اقدامی علیه امنیت ملی قلمداد نماید.

در گزارش این وبسایت واحد خلوصی را که مسئول کمیته حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ( شاخه تهران) عنوان می کند دیدار وی با مهدی کروبی را که درخصوص وضعیت محرومیت از تحصیل بهائیان و توصیه وضعیت موجود بوده را نوعی دفاع از دین خود معرفی می نماید اما این شهروند بهایی در سخنان خود اشاره به آن کرده است که :
” گروهی از جوانان ایرانی، که تا قبل از سال ۸۳ حتی اجازه ثبت نام در کنکور را نداشته اند، در سال های گذشته با امید به قبولی در دانشگاه، پس از ماه ها تلاش و مطالعه، در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده اند اما در زمان اعلان نتایج با درج عنوان جدید و نامأنوس “نقص پرونده” از سوی سازمان سنجش از انتخاب رشته محروم شده اند و حتی در مواردی که اجازه انتخاب رشته وجود داشت بر خلاف رتبه های قابل قبول خیلی از دانشگاه ها، به صورت نا عادلانه مردود شناخته شده اند و یا تعداد معدودی از این جوانان که موفق به ورود به دانشگاه ها شدند پس از مدت کوتاهی اخراج گردیده اند.

در پی مراجعات و پیگیری های مکرر مشخص گردید که این محرومیتها صرفاً به علت اعتقاد شخصی مذهبی است.” این فعال حقوق بشر ضمن اشاره به این نکته که آنچه ذکر می شود تنها قسمت کوچکی از تضییقات و محرومیت های وارده بر بزرگترین اقلیت مذهبی کشوراست!، شرح تمام محرومیت ها را هدف این دیدار ندانست و در ادامه گفت:
” توجه جنابعالی را صرفاً به داشتن حق تحصیل به عنوان یکی از حقوق شهروندی معطوف می سازم. چنانچه مستحضرید این اقدامات در شرایطی صورت می گیرد که ما به عنوان فرزندان این آب و خاک علاوه بر حقوقی که به عنوان یک شهروند به هر یک از ما تعلق میگیرد، در ساختن جامعه نقشی موثر ایفا خواهیم نمود، چراکه پایه های مستحکم یک جامعه نیازمند جوانانی است مجرب و دانش آموخته.” و در ادامه با طرح سوالی ادامه دادند که: “آیا این اقدامات مغایر با دیدگاه شرع انور اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست؟ شرعی که صرفه نظر از عقیده، رنگ و قومیت بنا شده و و قانونی که به تساوی و برخورداری از حق آموزش و پرورش بدون توجه به هر نوع وابستگی قومی، زبانی و مذهبی اشاره دارد. حقوقی که در میثاق نامه های حقوق بشر و اعلامیه های جهانی نیز تصریح شده است. لذا علی رغم چنین موازین الهی و قانونی، برای ما و شاید نسل های آینده فهم این نکته آسان نیست که چرا در عصری که اصل برابری در برخورداری از حقوق شهروندی مورد ستایش است، چنین اقداماتی صورت می گیرد.”

حال این وبسایت منتسب به نیروهای امنیتی در استان اصفهان سعی در پرونده سازی برای این شهروند بهایی کرده و حقوق حقه یک شهروند در ایران را که خواهان حق تحصیل بوده را همراهی با سیاستمداران عنوان می کند که به دنبال اقدام علیه امنیت کشور نیز تلقی کرده است.

واحد خلوصی، فعال حق تحصیل و دانشجوی محروم از تحصیل بهایی پیشتر به ۵ سال زندان محکوم شده بود . وی در اسفند ماه ۱۳۸۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه به همراه نوید خانجانی ، سما نورانی، ایقان شهیدی و درسا سبحانی بازداشت شده بود که با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شده بود.

همچنین این شهروند بهایی همچنین به همراه ۲۰ تن از فعالان حقوق بشر به دلیل کمک به مردم زلزله زده آذربایجان نزدیک به دو ماه در زندان تبریز و اداره اطلاعات این شهر بازداشت بود.

این شهروند بهایی هم اکنون در زندان رجایی شهر دوران محکومیت خود را پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی مقابل منزل خود می گذراند.

( مجموعه خبری  #بهایی_نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر