۱۳۹۷ مرداد ۲۷, شنبه

محمد نوری‌زاد آزاد شد/ تداوم بازداشت سه وکیل دادگستری...


 

طی روز شنبه ۲۷ مردادماه شماری از شهروندان که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند، بازداشت شدند. از میان بازداشت‌ شدگان تاکنون  و چند تن دیگر از بازداشت‌ شدگان آزاد شده و سه تن از وکلای دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی ، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه کماکان در  بسر می‌برند.......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نوری زاد که روز شنبه ۲۷ مردادماه به همراه سه تن از وکلای دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه و تعداد دیگری از حاضرین در تجمع بازداشت شده بود ساعاتی پیش آزاد شد.
همزمان با محمد نوری‌زاد تعداد دیگری از بازداشت شدگان این تجمع که هویتشان احراز نشده است نیز آزاد شدند.

لازم به ذکر است تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش سه تن از وکلای دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

محمد نوری زاد در یادداشتی ضمن تائید خبر آزادی خود از بازداشت چند شهروند دیگر در تجمع امروز مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و انتقال آنها به پلیس امنیت خبر داده و گفت: “آقای شعله‌سعدی در ارتباط با ویدیویی که روز جمعه ۲۶ مردادماه منتشر کرده بود بازجویی شده است و احتمال این می‌رود که در رابطه با این ویدیو و فراخوان، برای ایشان پرونده جدیدی باز شود”.
هرانا صبح روز شنبه ۲۷ مردادماه در گزارشی از بازداشت سه تن از وکلای دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه به همراه محمد نوری‌زاد در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خبر داده بود. این چهار نفر در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل مجلس حاضر شده بودند.

آقای شعله‌سعدی روز گذشته با انتشار ویدیویی گفته بود به تأسی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در بهارستان حاضر خواهد شد.

لازم به یادآوری‌ ست که قاسم شعله‌سعدی، حقوقدان و نماینده پیشین در دو دوره مجلس شورای اسلامی، پیش‌تر به اتهام “توهین به رهبری نظام جمهوری اسلامی” از طریق انتشار نامه معروفش در سال ۸۱ و نیز “تبلیغ علیه نظام” از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد و مدتی را در زندان گذراند.
هرانا پیشتر طی گزارشی در خردادماه سال جاری از بازداشت کوتاه مدت محمد نوری‌زاد به همراه چند فعال مدنی دیگر که برای دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام زندان مرکزی سنندج به منزل خانوداه این زندانی در دهستان قروچای از توابع دهگلان رفته بودند، خبر داده بود.
محمد نوری‌زاد کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار ۶۶ ساله ایرانی است. او از روزنامه‌نگاران تندرو و مذهبی محسوب می‌شد که در سال‌های پایانی دهه هشتاد به صف منتقدان فعال جمهوری اسلامی پیوست و در سال‌های اخیر به جهت فعالیت‌های مدنی و ملاقات با خانواده‌های زندانیان سیاسی بارها بازداشت و حبس شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر