۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

بازداشت محمد رضا هاشمی نبی پس از بازگشت به ایران به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی » چهارده ماه بلاتکلیفی در بند دو- الف



محمدرضا هاشمی نبی، شهروند ایرانی و مقیم بریتانیا، پس از بازگشت به ایران بازداشت شده و اکنون چهارده ماه است که در بنددو-الف زندان اوین نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا هاشمی نبی ، شهروند ایرانی و مقیم بریتانیا ، در سوم دی ماه ۹۵ در فرودگاه امام خمینی از سوی مأموران سپاه پاسداران بازداشت شده است.
این شهروند پس از گذشت ۱۴ ماه به صورت بلاتکلیف در بند دو-الف نگهداری می‌شود و قاضی ابوالقاسم صلواتی با مخالفت با وکیل انتخابی او از برگزاری دادگاه برای وی خودداری کرده است.
یکی از اتهامات محمدرضا هاشمی نبی « اقدام علیه امنیت ملی از طرق همکاری با گروه یا جمعیت‌های خارج کشور » عنوان شده است.
آمنه حیدری مادر محمدرضا هاشمی نبی که به کمپین حقوق بشر گفت: «فرزندم حدود ۱۳ سال پیش به همراه همسر و سه فرزندش به انگلیس رفت تا آنجا بچه‌هایش درس بخوانند و زندگی بهتری داشته باشند. محمدرضا روز سوم دی ماه سال گذشته برای دیدن پدرش به ایران آمد. پدرش دچار سرطان شده بود و محمدرضا می‌خواست تا او را ببیند. ولی در همان فرودگاه امام خمینی بازداشتش کردند»
مادر این زندانی جانباز در ادامه گفت: «کمی بعد از بازداشت برایش قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر کردند که پدرش آن را تهیه کرد اما متاسفانه بازجویانش با آن موافقت نکرده و جلوی آزادی او را با قرار وثیقه گرفتند. دو ماه بعد در اسفند ماه پدر محمدرضا از سرطان فوت کرد.»
محمدرضا هاشمی نبی متولد سال ۴۷ و جانباز دوران جنگ عراق و ایران است.
مادر این زندانی طی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶ با برشمردن موارد غیرقانونی خواستار آزادی فرزندش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر