۱۳۹۵ آذر ۱۱, پنجشنبه

اخطار اداره اماکن عمومی به محل کسب شهروندان بهایی در قروه


پلمب

طی روزهای گذشته محل کسب هفت شهروند بهایی ساکن شهرستان قروه توسط اداره اماکن عمومی این شهر با اخطار به پلمب روبرو شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز٬ اداره اماکن عمومی این شهر به دلیل تعطیلی محل کسب شهروندان بهایی در تاریخ های ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در ایام تعطیلی دیانت بهایی، طی تذکرنامه ی عنوان کرد که به دستور دادستانی و اداره اماکن عمومی این شهر از این به بعد اجازه تعطیل کردن در ایام تعطیلی دیانت بهایی را ندارند.
به گفته یک منبع مطلع ” در نامه که تحویل صاحبان محل کسب داده نشده است عنوان کرده اند که نباید در ایام تعطیلی” فرقه بهایی” محل کسب آنان تعطیل باشد.”
همچنین این منبع مطلع افزود که ” در صورت تعطیل کردن محل کسب بهائیان در اعیاد بهایی گفته اند که جواز کسب آنان باطل خواهد شد و فروشگاهها نیز پلمب می شوند.”
در ماههای گذشته یکی از شهروندان بهایی به نام ماریا کوثری در این شهر بازداشت و پس از انتقال وی به سنندج و گذراندن دوران بازجویی با قرار وثیقه ازاد شده است و همچنین گلستان جاوید ( قبرستان بهائیان) این شهر از سوی مسئولین دولتی تخریب شده است.
در هفته های گذشته دستکم بیش از ۱۲۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب شهروندان بهایی در ایام تعطیلی دیانت بهایی با پلمب روبرو شده است. در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر