۱۳۹۶ خرداد ۲۰, شنبه

محرومیت یک زندانی عقیدتی در رجایی شهر از حق درمان و رسیدگی پزشکی

عبدالله شریعتی، زندانی سنی‌مذهب، در ششمین سال حبس محروم از رسیدگی درمانی در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر از  اعزام عبدالله شریعتی ، زندانی عقیدتی ، به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند ؛ این در حالی است که وی از بیماری‌های دیسک‌کمر ، پارگی دیسک گردن ، و همچنین هموروئید (خونریزی داخلی) رنج می‌برد و نیاز  فوری به رسیدگی تخصصی در خارج از زندان دارد.
یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی مذهبی به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: «حدود سه سال است که عبدالله با بیماری‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند. وی در ایام حبس به آسم، دیسک‌کمر، پارگی دیسک گردن، و همچنین هموروئید (خونریزی داخلی) دچار شده است. به علت محرومیت از رسیدگی پزشکی، وضعیت این زندانی هر روز حادتر می‌شود به‌طوری‌که که از دو ماه پیش مجبور است به  حال خوابیده بر تخت دراز بکشد و قادر به تحرک زیاد نمی‌باشد.»
به گفته‌ی این منبع: «پزشکان بهداری زندان اعلام کرده‌اند که عضله دست چپش در حال کوتاه شدن است و درد آن به پای چپش نیز سرایت کرده است. تداوم این بیماری و عدم رسیدگی پزشکی، خطر فلج  شدن ایشان را در پی خواهد داشت.»
عبدالله شریعتی ۲۹ ساله، ساکن سنندج و متأهل می‌باشد. او در زمان بازداشت تازه ازدواج کرده، و دارای فرزند دو ساله به نام محمد است. پدر ایشان به دلیل ابتلا به سرطان روده در سال ۹۱ فوت کرده و مادر سالخورده‌اش، به دلیل اعدام دو فرزندش در سال گذشته و وضعیت سلامتی عبدالله در زندان، دچار  فشار روحی شدیدی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر