۱۳۹۶ خرداد ۲۰, شنبه

مرگ کودک ده ماهه به علت نبود پزشک در بیمارستان



یک کودک ده ماهه به گفته پدرش، به علت نبود دکتر در اورژانس بیمارستان شهدای هیرمند، فوت کرده است.
به کزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ندای هیرمند، میر یکی از شهروندان شهرستان هیرمند گفت: کودک ده ماهه‌ام را که به علت تب در بستر بیماری بود به بیمارستان شهدای هیرمند بردم.
وی افزود: پس از بی تابی کودک و بدتر شدن حال او به نزد پذیرش بیمارستان رفته تا به صورت اورژانسی کودک را معاینه کنند اما پذیرش ابتدا ویزیت درخواست کرد و حال وخیم کودک ده ماهه را ندید.
پدر این کودک تصریح کرد: پس از اصرار مسئول پذیرش به اجبار ویزیت را تهیه کرده که در این مدت حال کودک بدتر از قبل شد، پس از اخذ ویزیت از بیمارستان در کمال تعجب هیچ پزشکی در اورژانس وجود نداشت.
وی ادامه داد: در ساعات تلف شده‌ای که پزشک حضور نداشت و همچنین یک ساعت به صرف تهیه ویزیت مصرف گشت حال کودک از قبل بدتر شده و متأسفانه فوت می‌کند.
میر خاطرنشان کرد: اگر بیمارستان را در این شهرستان بنا کرده‌اند که حال بیماران را بدتر از قبل کنند همان درب آن را پلمپ کنند بهتر است، وقتی پزشکی در بیمارستان حضور ندارد چگونه می‌توانند بیماران را پذیرش کنند.
وی بیان داشت: اگر این بیمارستان وجود نداشت اکنون فرزند من نیز زنده بود و مادرش می‌توانست بزرگ شدن او را ببیند.
بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند در حالی از نبود پزشک رنج می‌برد که پیش‌تر با اعلام فرماندار این شهرستان قرار بود با پذیرش بیمارانی از کشور همسایه به قطب توریسم درمانی تبدیل شود.
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند پیش‌تر در گفته بود: امیدواریم شرایطی فراھم کنیم تا جمعیت فراوانی که در آن طرف مرز در کشور افغانستان ھستند تحت عنوان خدمات بشر دوستانه و توریسم درمانی به بیمارستان سید الشهدای شهرستان ھیرمند مراجعه و از امکانات بسیار خوب و پیشرفته آن استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر