۱۳۹۶ خرداد ۱۹, جمعه

نامه محمد مهدوی فر از زندان کاشان خطاب به خامنه‌ای « به خاطر افزایش غم‌انگیز آمار زندانیان کشور، چه نمره‌ای به شما بدهیم؟»



محمد مهدوی فر، شاعر منتقد، از زندان کاشان در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای ضمن اشاره به «اختیارات فراقانونی» وی، از افزایش آمار زندانیان در کشور انتقاد نموده و افزوده است: «به‌راستی چقدر سخت است و چقدر خطرناک است انتقاد کردن و اعتراض کردن به کسی که اطرافیان او و ارادتمندان او همواره با زبان احترام و تکریم و بلکه با زبان تعظیم و تقدیس با او سخن گفته‌اند!!»
متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای علی خامنه‌ای
بعد از سلام و عرض احترام
من در این نامه می‌خواهم با شما با زبان اعداد سخن بگویم.
رئیس سازمان زندان‌ها چند روز پیش آماری از وضعیت زندان‌های کشور ارائه کردند که قابل‌تأمل است و من به قسمتی از آن اشاره می‌کنم.
ایشان گفتند در اولین سال بعد از پیروزی انقلاب یعنی سال ۱۳۵۸ تعداد زندانیان کشور ۸۵۵۷ نفر و جمعیت کشور در آن سال ۳۷ میلیون نفر بوده است. وی در ادامه تعداد زندانیان در سال ۱۳۹۵ را، ۲۲۳ هزار نفر اعلام کرد.
به عبارتی جمعیت کشور طی یک دوره ۳۸ ساله، ۲٫۱ برابر ولی جمعیت زندانیان کشور ۲۶ برابر شده است.
جناب آقای خامنه‌ای، آدم‌های زیادی در کشور ما در طول این ۳۸ سال مسئولیت‌های ریزودرشت داشته‌اند ولی اختیارات و مسئولیت‌های شما  با هیچ‌کس حتی قابل‌مقایسه نیست. حضرت‌عالی با شروع انقلاب، عضو شورای انقلاب و امام‌جمعه پایتخت و سپس به مدت هشت سال رئیس‌جمهور و در بیست‌وهشت سال اخیر رهبر بلامنازع کشور بوده‌اید.
در مدتی که رهبر بوده‌اید سیاست‌های کلی نظام را تبیین فرمودید.
همه نیروهای نظامی و انتظامی، ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی، قوه قضاییه و صداوسیما تحت فرمان شما بوده‌اند.
از طریق شورای نگهبان به برگزاری انتخابات، صلاحیت نامزدها و به قوانین مجلس نظارت استصوابی داشته‌اید.
ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان ولی‌فقیه، حوزه‌های علمیه، حراست‌ها و پایگاه‌های بسیج در همه شهرها و ادارات و دانشگاه‌ها برای اجرای فرامین شما و جلب رضایت شما کوشیده‌اند.
آستان‌های زیادی مانند آستان قدس رضوی با میلیاردها دلار سرمایه و موقوفه و همچنین بنیادها و ستادهای زیادی مانند ستاد اجرایی فرمان امام تحت سرپرستی شما بوده و شرکت‌های اقتصادی وابسته به آنها حتی از پرداخت مالیات به خزانه دولت مستثنا بوده و هیچ مقامی اجازه نظارت بر آنها را نداشته است.
انتقاد از شما خط قرمز مطبوعات و مسئولین و مردم بوده است و مجازات سنگین در پی داشته است.
در همه استخدام‌ها التزام عملی به ولایت مطلقه حضرت‌عالی شرط اصلی پذیرش بوده است.
هر زمان که اختیارات گسترده قانونی برای شما کفایت نمی‌کرده، از طریق حکم حکومتی از اختیارات فراقانونی برخوردار بوده‌اید.
با این توصیف و با این حجم از اختیارات، اکنون به خاطر افزایش غم‌انگیز آمار زندانیان کشور، چه نمره‌ای به شما بدهیم که هم جانب انصاف را رعایت کرده باشیم و هم خاطر مبارک حضرت‌عالی را مکدر نکرده باشیم؟
آیا مایلید در یکی از این نامه‌های بعدی درباره آمار اعدام‌ها، آمار اعتیاد، طلاق، خودکشی، افسردگی، بیماری‌های روانی، کودکان کار و نیز آمار پرونده‌های دادگستری با شما سخن بگویم و ارقام شما را منصفانه با ارقام دوران پهلوی مقایسه کنم؟
جناب آقای خامنه‌ای؛ ما از شما به‌عنوان یک رهبر مادام‌العمر که صدها برابر یک پادشاه مشروطه صاحب اختیارات گسترده بوده‌اید چگونه چنین کارنامه‌ای را بپذیریم درحالی‌که شما به پایان دوران رهبری نزدیک می‌شوید؟
آیا شایسته است که بگویید من برای بهبود امور کشور توصیه‌های لازم را کرده بودم ولی مسئولین توصیه‌های مرا جامه عمل نپوشیدند؟
جناب رهبر؛ وظیفه اصلی شما مدیریت صحیح و ارائه برنامه درست بوده است نه توصیه کردن به مسئولینی که در مقایسه با شما از حداقل اختیارات برخوردار بوده‌اند.
آری، من به خاطر نوشتن این حرف‌ها اکنون در زندانم و به‌درستی نمی‌دانم به خاطر نوشتن این نامه تنبیه بعدی برای من و فرزندانم چه می‌تواند باشد؟
و به‌راستی چقدر سخت است و چقدر خطرناک است انتقاد کردن و اعتراض کردن به کسی که اطرافیان او و ارادتمندان او همواره با زبان احترام و تکریم و بلکه با زبان تعظیم و تقدیس با او سخن گفته‌اند!!
جناب رهبر رشیدترین جوانان کشور و عزیزترین هم‌رزمان من به خون پاک خودشان غلطیدند تا مردم کشورشان بعد از آنها با سربلندی و افتخار زندگی کنند.
آیا این آمار اسفناک لیاقت مردم ایران و سزاوار مردم ایران بود؟!
جناب رهبر اگر شما از وادی شعار و سخنرانی به وادی تدبیر و تعمق کوچ کنید، من هرروز به دست‌های شما که سهل است به کفش‌های شما بوسه می‌زنم و به این بوسه افتخار می‌کنم.
محمد مهدوی فر
تخریبچی و غواص دفاع مقدس
هفدهم خرداد نود و شش
زندان کاشان»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر