۱۳۹۶ خرداد ۱۹, جمعه

صدور حکم حبس برای سه شهروند بهایی در اصفهان

زرین آقابابایی، وحید کرمی و کیوان نیک آئین، سه شهروند بهایی در اصفهان، پس از ابلاغ رای دادگاه در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۶، هر کدام به ۱سال حبس محکوم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، زرین آقا بابایی ، وحید کرمی و کیوان نیک آئین ، سه تن از شهروندان بهایی که پیشتر در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی روانمهر محاکمه شده بودند ، هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی به مدت ۲ سال محکوم گشته اند.
اتهام این شهروندان بهایی « تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ( از طریق تبلیغ آئین بهایی ) به نفع گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران » است.
همچنین در این حکم اشاره به مکان مرکز جامعه جهانی بهایی در کشور اسرائیل نیز شده است که به گفته یک منبع مطلع تاثیر آن در رای دادگاه مشهود می باشد.
این منبع مطلع درخصوص اتهامات ذکر شده در رای دادگاه می گوید: «همچنین از دیگر اتهامات این سه شهروند بهایی که در متن رای دادگاه آمده است، آموزش های ضدبازجویی متهمین، تبلیغ آئین بهایی، کشف مقادیر زیادی از کتب بهایی، کشف مقادیر زیادی سی دی حاوی برنامه های تبلیغی آئین بهایی، ترغیب و تحریک افراد مسلمان جهت پیوستن به آئین بهایی می باشد.»
بنابراعلام یک منبع آگاه رای دادگاه به مواد ۱۳۴ و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و ۴۹۹ و ۵۰۰ همان قانون اشاره شده است که هر کدام از متهمین بهایی به دلیل فقدان سوسابقه کیفری و سن مرتکبین به شش ماه حبس تعزیری و به استناد ماده ۴۵،۴۹ و ۵۴ قانون مجازات اسلامی، به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم کرده است.
لازم به یادآوری است که در زمان اجرای دادگاه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در متن کیفرخواست موارد زیر خوانده شده است که عینا منتشر می شود:
۱-تشکیل و اداره جلسات غیرقانونی معاند با نظام
۲-عضویت فعال در تشکیلات و جلسات سازمان یافته
۳- فعالیت موثر تبلیغی
۴-اباحه گری و ترویج افکار ضد فرهنگی
۵-تولید،توزیع،تکثیراثارسمعی و بصری غیرمجاز
۶-تحریک و ترغیب افراد مسلمان
در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۴ این سه شهروند بهایی به همراه ۱۶ بهایی دیگر در شهرهای اصفهان، تهران و مشهد توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از مدتی بازجویی با قرار وثیقه آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر