۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

بازرسی و تفتیش وسایل وحید صیادی‌نصیری از سوی افسرنگهبانان در زندان اوین



وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی، به دلیل نگهداری در بند چهار زندان اوین بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، طی روزهای گذشته چندین بار مجبور به تحویل و ترک اتاق خود جهت تفتیش اتاق از سوی افسرنگهبانان شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افسرنگهبانان اندرزگاه چهار زندان اوین طی روزهای گذشته چندین بار به اتاقی که وحید صیادی‌نصیری در آن نگهداری می‌شود، مراجعه کرده و برای تفتیش وسایل تعدادی از زندانیان عادی، تمامی زندانیان را به حیاط زندان انتقال داده و به تفتیش وسایل آنان پرداخته‌اند.
گفتنی است، اعتراض وحید صیادی‌نصیری در خصوص این اقدامات، با برخورد تند افسرنگهبانان مواجه شده است و مسئولین نیز تاکنون هیچ‌گونه واکنشی نسبت به شکایت این زندانی سیاسی نشان نداده‌اند.
وحید صیادی نصیری که از ۲۲ آبان ماه به‌صورت تنبیهی از بند هشت به بند چهار زندان اوین منتقل شده است، همچنان در سالن سه اندرزگاه چهار زندان اوین و در میان زندانیانی با جرائم مالی به سر می‌برد.
در این بند، افرادی با بیماری‌های واگیردار ازجمله هپاتیت و اچ ای وی نیز نگهداری می‌شوند که این مسأله سلامت سایر زندانیان بند را به خطر می‌اندازد.
وحید صیادی‌نصیری در مهرماه سال ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته اما تاکنون دادگاه تجدیدنظر وی برگزار نشده است.
وحید صیادی‌نصیری پیش‌ازاین به مدت چهل روز در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد و با وعده مسئولین مبنی بر ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر به اعتصاب خود پایان داد. بااین‌حال دستگاه قضایی همچنان از رسیدگی به پرونده‌ی وی و صدور حکم قطعی خودداری می‌کند.
وحید صیادی‌نصیری در تابستان ۹۴ نیز به اتهام فعالیت‌های فیس‌بوکی بازداشت و پس از چند هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر