۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

انتقال لیلا حقیقت‌جو به بند نسوان زندان اوین



لیلا حقیقت‌جو، کارشناس و پژوهشگر آثار هنری در سازمان میراث فرهنگی، دهم بهمن‌ماه از بند ۲۰۹ به بند نسوان زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، لیلا حقیقت‌جو، کارشناس و پژوهشگر که از ۲۹ آذرماه سال جاری در بازداشت به سر می‌برد، روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه بعد از ۴۲ روز نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند نسوان این زندان انتقال یافته است.
خانم حقیقت‌جو کارشناس آثار هنری و پژوهشگر سازمان میراث فرهنگی تا زمان بازداشت بوده و پیش‌ازاین سال‌ها در موزه کاخ گلستان در حوزه کارشناس مرمت آثار هنری شاغل بوده است. به گفته فاطمه حقیقت‌جو، خواهر وی و نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پیش از بازداشت او «با احضاریه یا تهدیدی» مواجه نبوده و تاکنون اتهامات او به‌طور دقیق مشخص نشده است.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که اکنون در شهر بوستون آمریکا زندگی می‌کند، درباره نحوه بازداشت خواهرش گفته بود: «لیلا عصر روز ۲۹ آذرماه در منزلش توسط مأمورانی بازداشت شده، در آن ساعت روز فقط خواهرم و پسر ۱۲ ساله‌اش در منزل بوده‌اند. مأموران حکم بازداشت را نشان می‌دهند، خانه را تفتیش می‌کنند و پس از ضبط وسایل شخصی لیلا مانند موبایل و کامپیوتر و تبلت او را با خود می‌برند. اما از اتهام لیلا چیزی نمی‌گویند. مأموران پسرش را تنها می‌گذارند و او تنها و ترسیده در خانه بوده تا غروب که پدرش به خانه برمی‌گردد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر