۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

بی‌خبری از وضعیت شهناز اکملی؛ محرومیت از تماس با خانواده و نگهداری در سلول انفرادی



شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی (جان‌باخته عاشورای ۸۸)، طی هفته‌ ی گذشته از امکان تماس محروم بوده و این مسئله بر نگرانی خانواده‌ی وی افزوده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، باگذشت دوازده روز از بازداشت شهناز اکملی، وی همچنان بدون دسترسی به وکیل و محروم از حق تماس و ملاقات با خانواده در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود و نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی با آزادی وی با قرار وثیقه مخالفت می‌کنند.
گفتنی است که طی روزهای گذشته مریم کریم بیگی، فرزند شهناز اکملی نیز به‌صورت تلفنی از سوی مأموران وزارت اطلاعات تهدید شده است که “خانه‌شان را آتش خواهند زد.”
شهناز اکملی یک روز پس از بازداشت در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌اش از حضور خود در زندان اوین خبر داد و گفت که به او قول داده‌اند که با قرار وثیقه آزاد شود ولی پس از مراجعه خانواده کریم بیگی به دادسرا به آنها گفته شده بود «هیچ قراری مبنی بر آزادی خانم اکملی نبوده و حتی قرار وثیقه‌ای هم اعلام‌نشده است.»
صبح روز ششم بهمن‌ماه، شش تن از نیروهای امنیتی وابسته به وزارت از اطلاعات با مراجعه و تفتیش منزل شهناز اکملی، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل نمودند.
مأموران وزارت اطلاعات که دارای حکم از دادستانی تهران بودند، به مدت چندین ساعت دست به تفتیش منزل زده و تمامی وسایل شخصی خانم اکملی را ضبط کرده‌اند.
مصطفی کریم بیگی، در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸، در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از سوی نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و درگذشت. خانواده وی می‌گویند پیکر او کالبدشکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش مشهود بوده است. باوجود سکونت وی در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران نداده‌اند و به همین خاطر خانواده او مجبور شدند او را در روستای جوقین در شهریار تهران دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر