۱۳۹۵ دی ۲۱, سه‌شنبه

اعمال فشار بر دو زندانی سیاسی محبوس در بند عادی زندان رجایی شهر



مهدی فراحی شاندیز و بهنام ابراهیم‌زاده، دو زندانی سیاسی محبوس در بند عادی زندان رجایی شهر، برای چندمین بار در هفته‌های اخیر از امکان شرکت در برنامه‌های زندان و امکانات ورزشی محروم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر کرج، جهت اعمال فشار و قطع ارتباط مهدی فراحی شاندیز و بهنام ابراهیم‌زاده با سایر زندانیان، برای چندمین بار مانع از شرکت این دو زندانی سیاسی در فعالیت‌های گروهی زندانیان و استفاده آنان از امکانات ورزشی زندان شدند.
این دو زندانی سیاسی نیز دراین‌باره، شکایت خود را با مقامات زندان مطرح کرده‌اند اما این مقامات تاکنون از رسیدگی به این شکایت خودداری کرده‌اند.
بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که از سال ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می‌برد، در مردادماه سال ۱۳۹۴ علی‌رغم پایان دوران محکومیت ۵ ساله خود، در پی پرونده‌سازی جدید از سوی مسئولان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و چهارصدوپنجاه هزار تومان جریمه محکوم شد.
این زندانی سیاسی در روز دوشنبه ششم دی‌ماه به دستور مدیر داخلی زندان رجایی شهر، آقای داریوش امیریان، از اندرزگاه دو (دارالقرآن) به اندرزگاه ده سالن ۳۴ که محل نگهداری زندانیانی با جرائم خطرناک می‌باشد، منتقل شد.
مهدی فراحی‌شاندیز، زندانی سیاسی، اخیرا پس از محاکمه شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام شکستن شیشه نگهبانی و پاره کردن عکس علی خامنه‌ای، از سوی این دادگاه به سه سال و نیم حبس و تبعید به زندان بویین زهرا محکوم گشته است.
مهدی فراحی‌شاندیز پیش از این نیز در سه پرونده جداگانه به “توهین به رهبری” متهم شده و جمعا به ۹ سال حبس محکوم گردیده بود.
این زندانی سیاسی هم‌اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر