۱۳۹۵ دی ۱۹, یکشنبه

پایان اعتصاب غذای لاوین کریمی و سهیلا مینایی در زندان کرمان



لاوین کریمی و سهیلا مینایی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان کرمان، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، لاوین کریمی، زندانی سیاسی زندان کرمان که از اول دی ماه در اعتراض به محرومیت از حق درمان دست به اعتصاب غذا زده بود، هفتم دی‌ماه در پی  اعزام به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داد.
از سویی دیگر، سهیلا مینایی، دیگر زندانی سیاسی زندان کرمان که بە دلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی چند تن از مأموران از یازدهم دی‌ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، با درخواست مادرش روز چهارشنبهە ١۵۵ دی‌ماه، اعتصاب خود را متوقف کرد.
لاوین کریمی، شهروند سقزی که سابقه بازداشت در سال‌های ۹۲ و ۹۳ را نیز دارد، در آخرین مورد در ۲۴ مرداد ماه سال ۹۴ بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در اداره اطلاعات سقز از سوی دادگاه انقلاب به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به ۵ سال و شش ماه حکم تعزیری و تبعید به همدان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تقلیل یافت.
شایان ذکر است که این دانشجوی سقزی به دلیل شکنجه‌های دوران بازجویی دچار مشکلات معده گشته است.
وب‌سایت “هەنگاو” گزارش کرد، سهیلا مینایی، ۲۷ ساله و اهل دیواندره است کە از یک سال پیش در زندان کرمان نگهداری می‌شود.
خانم مینایی، ۱۹ مرداد سال ٩۴ توسط مأموران اطلاعات این شهر دستگیر شد و پس از تحمل ۶ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بازداشتگاه دیواندره در دادگاه انقلاب سنندج به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردی جمعاً به ۳ سال و یک روز زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.
این زندانی سیاسی هم‌اینک مدت نه ماه از حبس باقیمانده خود را در زندان کرمان سپری می‌نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر