۱۳۹۵ دی ۱۸, شنبه

افزایش فشار‌ها بر دراویش گنابادی در شهر قم

آقای اصغر خداداده مجاز نماز دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی در شهرستان قم که بار‌ها از سوی اداره اطلاعات آن شهرستان احضار و مورد توهین و آزار قرار گرفته، در روزهای اخیر مکرراً از سوی نیروهای امنیتی با قصد جلوگیری از اقامه‌‍‌ی نماز و حضور در مجالس درویشی تهدید شده است. 
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مجذوبان نور، در خبری دیگر که حاکی از آغاز موج جدید آزار و اذیت دراویش گنابادی در شهرستان قم می‌باشد، حضور خودسرانه و غیرقانونی مأموران انتظامی منطقه‌ی خلجستان در غروب چهارشنبه پانزدهم دی‌ماه به منزل شخصی و گلخانه‌ی آقای امیرعلی محمدی لباف دیگر درویش گنابادی ساکن قم گزارش شده است. این اقدام غیرقانونی مأمورین، که بدون ارائه‌ی حکم قضایی صورت گرفته، با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌ی وى و کارکنان گلخانه‌ی مذکور همراه بوده و گوشی‌های تلفن ساکنین ضبط شده است.
امیرعلی محمدی لباف در سال ۱۳۸۵ از سوی دادگاه قم به اتهام نشر اکاذیب و توهین به مقدسات به دلیل اقامه‌ی نماز در مجالس درویشی، به ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال تبعید به شهربابک محکوم شد.
لازم به ذکر است پس از واقعه‌ی تخریب حسینیه‌ی دراویش در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۸۴ در شهرستان قم که منجر به بازداشت و ضرب و شتم بیش از هزار و پانصد تن از دراویش گنابادی شد تاکنون جوّ امنیتی سنگینی بر دراویش ساکن آن شهر حاکم است به نحوی که جناب آقای سید احمد شریعت از مشایخ این طریقت عرفانی، پس از واقعه‌ی مذکور از قم نفی بلد شده و تاکنون در تبعید به سر می‌برند و کماکان از بازگشت و اقامت ایشان در شهر قم ممانعت به عمل می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر