۱۳۹۵ دی ۲۵, شنبه

در بیست‌وسومین روز اعتصاب غذا؛ آیت‌الله نکونام در بهداری زندان بستری شد



آیت‌الله محمدرضا نکونام استاد حوزه محبوس در زندان قم در بیست و سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در بهداری این زندان بستری شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، آیت‌الله نکونام که از ۲۴ روز پیش در «اعتصاب غذا و دارو» به سر می برد، در پی وخامت اوضاع جسمانی ناشی از «عوارض سکته مغزی و اعتصاب»، در بهداری زندان ساحلی قم، بستری شد.
فشار خون این استاد دربند با افت شدید، به ۸ روی ۶ رسیده بوده است که با تزریق داروهای متعادل کننده فشار خون، خطر فعلا، مرتفع شده است، هرچند گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای پیشین فشار خون وی تا ۲۵ نیز رسیده بود.
این مدرس حوزه علمیه قم که هنگام بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، از تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۳ تا کنون به بیماری‌های مختلفی از جمله فشار و قند خون بالا، لمس شدن طرف چپ بدن، کم شدن بینایی، نارسایی در کارکرد قلب، کلیه‌ها، تیروئید و کبد مبتلا شده است. بیماری‌هایی که همه ناشی از عوارض سکته مغزی وی در انفرادی دادگاه ویژه روحانیت است.
آیت الله نکونام اولین بار در دی ماه سال ۹۳، پس از آنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.
با این حال آیت‌الله نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون برای افکار عمومی روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرد.
وی در پایان سال ۹۳، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر