۱۳۹۵ دی ۲۸, سه‌شنبه

سهل انگاری پزشکی؛ سکته و مرگ سه زندانی در زندانهای قرچک و اوین


Image result for ‫مرگ  زندانی در زندانهای‬‎

 یک زن زندانی مبتلا به فشار خون بالا در ندامتگاه زنان شهرری (قرچک)، درپی سهل انگاری مسئولین زندان فوت کرد. در همین زندان یک زندانی زن دیگر دچار سکته قلبی شده است. همچنین در زندان اوین، یک زندانی مرد بر اثر حمله قلبی به بهداری زندان منتقل اما به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام نشدن به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  ساعت ۹ صبح روز گذشته یک زندانی به نام «سعید نوهی» از بند ۷ زندان اوین به دلیل حمله قلبی به بهداری زندان منتقل شد. اما به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام نشدن به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
یک منبع نزدیک به این زندانی دراین باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “بعد از اینکه آقای نوهی دچار حمله قلبی شد، بقیه زندانیان او را به بهداری هفت زندان انتقال میدهند، پزشک معالج در بهداری زندان فقط به دادن یک قرص زیر زبانی به بیمار بسنده میکند و هرچه زندانیان همراه سعی میکنند، موفق نمیشوند که دکتر بهداری را متقاعد کنند تا جهت اتتقال بیمار به بیمارستانهای خارج از زندان اقدام کنند، و در نهایت با بیرون کردن زندانیان همراه از بهداری، سعید نوهی را در بهداری زندان نگهداری میکنند. و نهایتا در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر، از طریق افسر نگهبانی به هم اتاقی های بیمار خبر میرسد که وسایل های سعید نوهی را جمع کرده و تحویل افسرنگهبانی دهند، چرا که این زندانی فوت شده است.”

از سوی دیگر درندامتگاه زنان شهرری (قرچک)، یک زندانی زن به نام «شیوا فکری» به دلیل فشار خون بالا، درپی سهل انگاری مسئولین زندان و «باز نکردن درب زیر هشت» فوت کرد.

در همین زندان نیز طی روزهای گذشته یک زندانی زن دیگر با نام کوچک «سمانه» دچار سکته شده است. از سرنوشت او پس از انتقال به بهداری خبری در دست نیست.
بر اساس گزارشات منابع هرانا، در این زندان موارد فوت زندانیان به دلایل مشابه، مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز اتفاق افتاده است، اما مسئولین بازرسی سازمان زندان ها در این رابطه هیچ اقدامی نکرده اند.
لازم به ذکر است علاوه بر کوتاهی مسئولین زندان زنان قرچک در رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار، گاز این زندان به دلیل بدهی مالی قطع شده و بانوان زندانی در این مرکز، از سرمای شدید در رنج هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر