۱۳۹۵ دی ۲۰, دوشنبه

دختر 19 ساله دشتستان بوشهری بر اثر یک تشخیص نادرست پزشکی دیالیزی شد


 خانواده رقیه دختر 19 ساله ساکن روستای تنگ ارم در شهرستان دشتستان استان بوشهر می گویند که «او بر اثر یک تشخیص نادرست پزشکی موجب عفونت کلیه» شده و حالا مجبور است روزی چهار بار دیالیز شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، یک سال پیش رقیه 19 ساله، وقتی عقرب او را  نیش می زند و به بهداری منتقل می شود. سه آمپول به او می زنند که حالش بدتر می‌شود. کار او به بیمارستان برازجان مرکز شهرستان دشتستان می‌کشد. آنجا می‌گویند مار او را نیش زده است. باز هم مداوای بی اثر که نتیجه‌اش بدتر شدن حال رقیه می‌شود. از هوش می‌رود و چشمش را که باز می‌کند، پزشک‌های شیرازی را بالای سرش می‌بیند.
به رقیه می گویند؛ تو را عقرب نیش زده و آمپول های اشتباه به شما تزریق شده. همین! رقیه 19 ساله از نیش عقرب جان سالم به در می‌برد اما تاوان نبود پادزهر و تشخیص نادرست در روستای محل اقامتش، او را خانه‌نشین کرده است.برادر رقیه آزمایش خواهرش را نزد دکتر در شهر برازجان مرکز دشتستان برده و به او گفته بودند کلیه‌های رقیه عفونت کرده و باید بستری شود. هم اکنون روزی چهار بار در خانه دیالیز می‌شود. 6 صبح، 12 ظهر، 6 عصر و 12 شب.
بعد از این حادثه رقیه مجبور است روزی چهار بار در اتاق بنشیند و شاهد قطره قطره دارویی باشد که شاید روزی دست از سر او بردارند. رقیه تاوان نبود پادزهر و تشخیص نادرست را می‌دهد. خانواده رقیه به دلیل نداشتن آگاهی، تازه یک ماه است که از قصور پزشکان در روند درمان رقیه شکایت کرده اند و با مراجعه به سازمان نظام پزشکی گفته اند تازه یک ماه از درخواستت گذشته خودمان خبرتان می کنیم و دیگر هیچ.
در آمد خانواده رقیه از چند گوسفند و ماهی 80 هزار تومان که بهزیستی به آنها کمک می‌کند. مادر رقیه گفته است: «از خدا می‌خواهم جانم را بگیرد، اما دخترم خوب شود. رقیه چه گناهی کرده که باید هم‌سن و سالانش را ببیند و حسرت دانشگاه رفتن، نوجوانی کردن، شاد بودن و زندگی کردن داشته باشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر