۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

بند هشت اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت سه زندانی در اعتصاب غذا


آرش صادقی مهدی رجبیان وحید صیادی

آرش صادقی، حسین رجبیان و وحید صیادی نصیری، سه زندانی محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، وحید صیادی نصیری و مهدی رجبیان به ترتیب سیزدهمین، بیست و یکمین و نهمین روز از اعتصاب غذای خود را در بند هشت اوین پشت سر گذاشتند.
آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، پس از گذشت ۱۳ روز، با پنج کیلوگرم کاهش وزن مواجه گشته و فشار خون وی ۱۰ به روی ۸ اعلام شده است.
شایان ذکر است که آرش صادقی به دلیل درد در ناحیه کتف، براثر شکنجه های دوران بازجویی، نیازمند مصرف دارو بوده و اعتصاب غذا و عدم دریافت دارو، سلامت وی را در وضعیت نگران کننده ای قرار داده است.
این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده است. وی هم چنین با انتشار نامه ای به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده است.
وحید صیادی‌نصیری نیز از روز شنبه ۲۴ مهرماه در اعتراض به سیزدهمین ماه از بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است. وی پس از گذشت ۲۱ روز با ده کیلوگرم کاهش وزن مواجه گشته و فشار خون وی ۱۰ به روی ۸ می باشد.
این زندانی سیاسی از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته اما تاکنون دادگاه تجدیدنظر وی برگزار نشده است.
مهدی رجبیان، هنرمندی که از روز هفتم آبان ماه در اعتراض به کوتاهی در رسیدگی درمانی و نداشتن حق مرخصی اقدام به اعتصاب غذا کرده است، پس از گذشت نه روز با پنج کیلوگرم کاهش وزن مواجه گشته و فشار خون وی ۱۰ به روی ۸ اعلام شده است.
لازم به ذکر است که مهدی رجبیان مشکوک به بیماری ام اس است و تداوم اعتصاب غذا سلامت وی را و در وضعیت هشدار دهنده ای قرار داده است.
مهدی رجبیان، هنرمند ایرانی که پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.
حکم صادره از سوی شعبه۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر